„Postupně jsme se ze zakázkového truhlářství začali specializovat na zdravotnictví. Účastnili jsme se výstav a veletrhů, kde jsme prezentovali tehdy nový zdravotnický nábytek,“ říká o počátcích František Čermák, současný předseda představenstva a obchodní ředitel firmy.

První velké zakázky na sebe nenechaly dlouho čekat a nábytek už putoval například do Fakultní nemocnice Olomouc, FN v Plzni a několika domovů důchodců.

Sedmadevadesátý rok expanzi do státních zakázek pozastavil takzvanými „Klausovými balíčky“. „Tehdy jsme museli redukovat náklady a pozastavili jsme druhou etapu výstavby výrobní haly,“ vypráví Čermák. Éra utahování opasků však pro firmu neznamenala jednoznačné mínus.

Stabilizovala se a získala jasnější tvář i tím, že do ní vstoupil architekt. Vlastní design začal přitahovat klientelu. „Dostali jsme se do hledáčku firem a institucí i v blízkém okolí. Vybavili jsme například humpolecký Městský Úřad, knihovnu nebo Pivovar Bernard,“ vyjmenovává ředitel.

Brzy se začal Profil prezentovat na velkých výstavách a veletrzích odborného zaměření jako například známá Pragomedica. Pak už nebylo na co čekat. V roce 2003 už byl Profilu trh malý. Přijali se další obchodní zástupci a podnik začal exportovat do nemocnic, hotelů a rekreačních parků v Německu a zemí Beneluxu.

„V roce 2005 jsme se rozhodli spolupracovat s firmou Divan design na novém firemním manuálu a prospektech, čímž jsme chtěli ještě více posílit marketing a sílu značky Profil. Později jsme jim svěřili i dlouho nazrávající požadavek na vlastní nábytek s vysokou přidanou hodnotou pro náročnou klientelu. Letos jsme dvouletý vývoj úspěšně završili a uvedli na trh,“ pokračuje Čermák. Výrobky z profilu se tak začaly postupně objevovat v kancelářích takových společností jako Pfizer nebo Microsoft.

Dveře dokořán

S přicházející krizí se manažeři vyrovnali lehkou úpravou nákladů a hlavně neseděli s rukama v klíně: „Chtěli jsme se připravit na nové technologie, zefektivnění výroby a inovaci nábytku, který by přinesl další zakázky,“ sdílí recept na krizi František Čermák.

Úsilí vložené do nové výroby už sklízí ovoce a zakázky přichází. Nový nábytek z letošního června s názvem Polygon i nové výrobní postupy pro náročný design bude Profil Nábytek hrdě prezentovat už zítra v rámci dne otevřených dveří v sídle firmy.