Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Regionální značku už vlastní čtyřiatřicet výrobků, vede med

Pelhřimovsko - Certifikační komise rozdala už čtyřiatřicet značek pro regionální produkty z Vysočiny. Na Pelhřimovsku vede med a výrobky z něj.

28.7.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

V minulém roce certifikát obdržel Josef Rychecký z Křelovic, který kromě různých druhů medu vyrábí i svíčky z včelího vosku. Na med z Kamenice nad Lipou a Kamenickou medovinu si zase všichni mohou zajet k včelaři Filipu Liškovi.

Značkou regionální produkt Vysočiny se mohou pochlubit i manželé Václav a Blanka Mudrovi z Rynárce. Jejich výrobky kožené galanterie nesou ochrannou známku od února letošního roku.

„Podle mého názoru je to přínosná věc. Zákazník má jistotu toho, co kupuje,“ podotkl Václav Mudra.

Jak ale dodal, v porovnání s ostatními regiony je Vysočina na velmi slabé úrovni, co se týče propagace své značky.

Certifikát by mohly dostávat i služby

„Čekali jsme od toho víc. Hodně cestujeme například na Šumavu, kde je to úplně o něčem jiném. Lidé o těchto výrobcích vědí. Vzorky jsou k dispozici i na každém informačním centru a jsou hodně propagované. My naopak musíme většinu nabídky obstarávat úplně sami,“ doplnil Mudra.

S označením regionální produkt Vysočiny se lidé v naší oblasti mohou setkat od listopadu 2007. Projekt se tak ještě nedostal do povědomí široké veřejnosti.

To by se ale podle radního kraje Vysočina pro oblast regionálního rozvoje Martina Hyského mohlo brzy změnit. „Dalším krokem by mohla být certifikace regionálních služeb. Dovedu si představit, že stejně jako na Šumavě by v budoucnu mohla i u nás vzniknout, po vzájemné diskuzi, pravidla pro regionální značení služeb. Otázkou zůstává, zda by byl mezi podnikateli o tuto značku zájem a zda již uzrál čas,“ uvedl Hyský.

Rodina regionálních produktů se naposledy rozrostla v polovině června, kdy se zařadilo dalších šest výrobků. Žádný z nich ale nebyl z okresu Pelhřimov.

Co to znamená regionální produkt
V kraji Vysočina se od října roku 2007 označují místní výrobky speciálním logem VYSOČINA – regionální produkt®.
Značka znamená to, že výrobky prošly přísným procesem certifikace, který zákazníkovi garantuje jejich skutečný původ na Vysočině.
U každého výrobku hodnotí splnění všech kritériíí nezávislá Certifikační komise.
Cílem je zviditelnit region Vysočiny a pomoci zdejším výrobcům.
Značka usnadní orientaci zákazníkům. Turistům, kteří si chtějí odvézt skutečně pravý suvenýr z Vysočiny, i obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit místní výrobce.
Zdroj: domaci.vyrobky. cz

Autor: Petra Nováková

28.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tentokrát však budou hráči Bystřice nad Pernštejnem (v červeném) a Pelhřimova (v černém) bojovat o body do tabulky krajského přeboru. Sobotní tahák 12. kola začíná v 14.30 na bystřickém trávníku.

Exdivizní souboj: Bystřice hostí Pelhřimov

Naplno šestadvacetiletý Petr Marek pracuje na Biofarmě Marek Častonín teprve dva roky, ale pomáhal tady už od puberty. Jeho tatínek začal s ekologickým zemědělstvím na konci devadesátých let minulého století.
9

Na biofarmě se musejí dobře střídat plodiny a více nad tím přemýšlet

U malých voličů z Olešné vyhrály ovocné knedlíky

Olešná – Předtím, než se ve volební místnosti v Olešné usadila oficiální volební komise, za plentu a k urně se opět vrhli tamní školáci. Děti z prvního stupně základní školy letos volily své neoblíbenější jídlo.

Do Putimova zašli volit dva Markové Šalandové

Putimov – Zajímavá dvojice s voličskými průkazy zavítala do volební místnosti v Putimově u Pelhřimova.

Volební komise se ve Včelničce baví také háčkováním

Včelnička - Když se do volební místnosti ve Včelničce na Pelhřimovsku voliči zrovna nehrnou, členové komise se baví po svém.

Na nesprávném místě: Ze základní školy poslali voliče do kulturního domu

Kamenice nad Lipou – Stále rušno mají dnes ve volební místnosti v Kamenici nad Lipou. První, kdo svůj hlas do urny ve volební místnosti na tamní základní škole vhodil, byl člen komise Ján Lettrich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení