Posádka přeskočila horizont na čtvrtém až pátém kilometru rychlostní zkoušky. Vůz se rozkolísal, mířil na krajnici, na silnici jsou vidět stopy po brždění. Po kontaktu s krajnicí se auto dostalo neovladatelně zpět na asfalt a poté čelně narazilo do stromu.
Vedoucí přítomných záchranářů Dušan Kvapil sdělil, že u spolujezdkyně Pavly Třebínové se na místě jednalo o mnohočetná zranění neslučitelná se životem.

Řidiče Miroslava Levoru se dva záchranné týmy pokoušely 35 minut resuscitovat, bohužel marně.
Na otázku, jakou rychlostí posádka jela, ředitel závodu Miloš Morávek nedokázal odpovědět: „GPS systém z auta je nyní v rukou policie, takže nedokážu říct.“

Jiří Vlček z Kladna, který jel závod na podobném vozidle, Peugeotu 206 třídy A6, stejné místo podle informací z navigace ve svém autě projel rychlostí 170 kilometrů v hodině.

„Tohle nebyl dobrý závod. Jezdíme hlavně pro zábavu a pro lidi. Tady skoro žádní diváci kolem tratě nebyli, protože soutěž byla nastavena špatně,“ zdůraznil. Vůči pořadatelům měl velké výhrady. Podle jeho slov třeba Rally Bohemia, ale i jiné soutěže, jsou stavěny hlavně technicky. To například znamená, že sedmdesátimetrovou rovinku následuje zatáčka a tak dále, je to divácky atraktivní, závodníci si též užijí své.

V Horácké rally je tomu jinak. Velmi dlouhé úseky ústí do zatáček, často mezi statnými vzrostlými stromy. Podle něj to samozřejmě mladé a nezkušené jezdce velmi láká jet jako o život. V itineráři měl místo smrti posádky vedené jako čtyřsetmetrová rovinka, horizont, zatáčka.
Levora s Třebínovou vypadli už v pátek při třetí rychlostní zkoušce kvůli poruše motoru. Zbytek závodu tedy jeli hlavně kvůli testování nového auta, které letos měli k dispozici.

Miroslavu Levorovi bylo čtyřiadvacet, Jihočešce Pavle Třebínové o tři roky víc. Oba jezdili rally od roku 2004. Jejich největším úspěchem bylo loňské vítězství právě v Horácké rally v třídě A5. Letos posádka vedla ve své třídě A5 průběžné pořadí Mezinárodního mistrovství České republiky.
„Posádku jsem znal osobně, je to pro mě o to těžší, rád bych na dálku vyjádřil upřímnou soustrast jejich rodinám,“ sdělil pohnutým hlasem na včerejší podvečerní tiskové konferenci v Třebíči ředitel závodu Miloš Morávek.

Fotografie a fakta o nehodě krátce po nešťastné události putovaly do Paříže do ústředí mezinárodní automobilové federace FIA. To proto, že 19. Horácká rally je už třetím soutěží v rámci Evropského poháru.

Vzápětí po nehodě byl závod předčasně ukončen. Všichni jezdci startovního pole se začali sjíždět do Třebíče na Karlovo náměstí. Bez oficialit pouze projeli rampou. Zvítězil Václav Pech těsně před Romanem Krestou, třetí dojel Karel Trojan, všichni na továrním Mitsubishi Lancer. Po osmnácté hodině se z nezvykle ztichlého náměstí začaly posádky trousit k domovům.

V poslední době je to druhá smrtelná nehoda při automobilových závodech na Třebíčsku. Při Zámeckém vrchu v Náměšti nad Oslavou se zabil počátkem
května jezdec formulového vozu Miroslav Fajkus.