Ty vypadly z jedoucího nákladního auta Scania u Jihlavy, na 119. a 124. kilometru ve směru na Brno. „První informace zněla, že uvolněný náklad poškodil osmnáct aut. Nakonec jich však bylo devět,“ uvedla policejní mluvčí Jana Kroutilová.
Kuriózní kolize začala na 119. kilometru, kde nosník poškodil dvě pneumatiky u renaultu. Jenže řidič kamionu si ničeho nevšiml a jel dál na Brno.
Na 124. kilometru pak druhý nosník vypadl před řidiče octavie, který ho přejel a vymrštil na další škodovku. Ta si prorazila dvě pneumatiky.
Nosník poté zůstal ležet v levém jízdním pruhu, kde na něj najel řidič Renaultu Laguna. Ocelový nájezd se choval jako tenisový míček a odrážel se od jednoho auta k druhému. Od renaultu se odmrštil na přední část projíždějícího peugeotu a pak ještě poškodil další čtyři auta. Všechny poškozené vozy musely zajet ke krajnici, pět z nich bylo nepojízdných.
„Řidiče kamionu se policistům podařilo zastavit až na 178. kilometru,“ řekla Kroutilová. Pětatřicetiletý řidič byl cizinec a je podezřelý z přestupku proti bezpečnosti. Škoda je vyčíslena na tři sta tisíc korun. Štěstí bylo, že se nikomu nic nestalo a provoz na dálnici nemusel být nijak vážně omezen.
O kuriózní situace na silnicích Vysočiny není nouze. Na dálnici nepadají jen ocelové nosníky, ale i prasata či kalifornské žížaly. Nejhorší v tomto směru byl rok 2009, kdy se staly minimálně tři nehody, při nichž zemřelo několik desítek prasat. Další se rozutekla po okolí a hasiči je museli nahánět. Jiří Škarka z cizinecké policie dokonce dostal za zásah u nehody s prasaty medaili za statečnost. U Velkého Beranova zastavoval na dálnici auta, aby se nestřetla se zvířaty, a přitom ho srazil jiný řidič. Zatím poslední podobná nehoda se odehrála 18. ledna na 61. kilometru na Benešovsku.
Kombajn, Maďar a nabouraná Ruska
Svůj plán například nedomysleli dva řidiči kamionů, když se rozhodli, že jeden druhého naloží na návěs, aby ušetřili naftu. „Jeden náklaďák najel na návěs druhého a vyrazily na dálnici. Jenže si neuvědomili, že u Kozlova je nejnižší most na dálnici, a urazili kabinu,“ popsal vedoucí dálničního oddělení ve Velkém Beranově Martin Zadražil, který si vzpomíná, že už jim po dálnici běhali koně, krávy, vysypali se z nákladu šneci i kalifornské žížaly.
Šéf jihlavského dopravního inspektorátu Roman Hamža si vzpomíná na mezinárodní karambol na silnici u Jihlavy. Kombajn s německou registrační značkou, který řídil Maďar, jel za doprovodným autem. Mezi ně se dostala Ruska v osobním autě. Doprovodné auto zazmatkovalo a kombajnista narazil zezadu do auta Rusky. Když chtěl Maďar s kombajnem vycouvat z nabouraného auta, nevšiml si, že za ním stojí dodávka z Litvy, a naboural ji. Pro policisty to byl nevšední zážitek i z hlediska domluvy.
Neuvěřitelnou smůlu měl například řidič z Havlíčkobrodska, kterého během týdne stavěla šestkrát policejní hlídka a pokaždé mu dala pokutu za špatný technický stav auta. Celkem posbíral pokuty za dvanáct tisíc korun a policisté ho stavěli pokaždé, když kolem nich projel.