Rostoucí počet aut, které zajíždějí do měst, trápí republiku. Jinak tomu není ani na Vysočině. Ve okresních městech je mnohdy problém zaparkovat v kteroukoliv denní hodinu. A když už náhodou člověk na nějaké to volné místo narazí, je buď vyhrazené, nebo na něj nelze zajet, protože soused si místo auta pořídil tank, se kterým není úplně snadné trefit se přesně mezi stanovené čáry.

Kromě ucpaných silnic se tak tvoří kolony nevrlých řidičů i na parkovištích. Lačně a hladově měří každého kdo přichází ke svému vozidlu a vymýšlí strategii, jak se k onomu místu dostat co nejdříve, aby bylo jejich. Ne vždy se to ale povede, a tak řidiče čekají další ne zcela příjemné chvíle.

Radnice přistupují k různým systémům řešení. Většinou zvýší cenu parkového nebo zavedou parkování na povolení, protože stavět donekonečna další odstavné plochy zkrátka nejde. Pak je tu možnost parkovacích domů. Když už se to k tomu ale radnice odhodlá, realita ukazuje, že o takové projekty developeři nemají zájem, potvrzuje to nedávný příklad z Havlíčkova Brodu.

Jestli ono by nebylo přece jen ekologičtější a ekonomičtější, kdyby veřejná doprava měla hlavu a patu a dala se využívat i pro normální život.