Pod tímto označením se skrývá celorepublikově známá pelhřimovská agentura, která má co do činění se světem kuriozit a rekordů. To ví kdekdo.

Ne každý ale tuší, jak, a hlavně proč tato společnost vznikla.´„Předně je třeba říci, že jsme nevznikli proto, abychom byli firmou. Prostě jsme se věnovali určitým věcem, kterým se věnujeme vlastně dodnes. I když teď už to má oficiální název i podobu,“ naznačil Miroslav Marek.

Začátky v domě dětí a mládeže

Ten předtím, než se stal prezidentem Agentury Dobrý den, pracoval v domě dětí a mládeže.

Mimo jiné tam vedl klub, který se jmenoval jak jinak, než Dobrý den. Společně s Lubošem Rafajem z domova mládeže pořádali vyhlášené večery Houpačka, na něž jejich účastníci vzpomínají dodnes. „Také jsme jezdili na letní tábory, což vlastně přetrvává také. Pak jsme dostali za úkol zaměřit jeden takový pobyt na rukodělné práce. Tak nás napadlo, že bychom mohli zkusit uplést co možná nejdelší šálu,“ vzpomíná Marek.

Od ní už chyběl jen krůček k prvnímu mimořádnému počinku, kotrmelcovému „ruskému kolu“, jehož pomocí zdolala parta nadšenců cestu z Křemešníka do Pelhřimova.

Nápad s tělocvičnou kuriozitou se ujal, skupinka posléze odjela šířit slávu pelhřimovských kotrmelců také do Belgie a Francie. To už se zároveň začal rodit první ročník Festivalu rekordů a kuriozit.

Úspěch lidi spojuje

„Ze začátku jsme to ale byli my, kdo ty rekordy dělal. Díky nim jsme měli důvod scházet se, vyvádět spoustu veselých věcí. Moment rekordu umí lidi bezvadně spojit, a na tom se nic nezměnilo, ačkoliv teď už všemu tomu hlavně přihlížíme,“ upozorňuje Marek a jeho společníci Luboš Rafaj a Josef Vaněk jen souhlasně přikyvují.

„Díky nadšení party kamarádů se nám podařilo udělat z Dobrého dne známou značku. Navázali jsme spolupráci s městem, začíná si nás všímat i kraj, občas se naskytne i docela zajímavý kšeft. Jsme za to moc rádi, bez peněz se nedá pořádně dělat ani zábava. Nejsme ale žádní byznysmeni. Na původní myšlence se ale nic nemění a nezmění,“ dodává pevně Luboš Rafaj.

A ta zní? „Bavit lidi i samy sebe. A protože rekordmanské odvětví známe důvěrně z obou stran, můžeme lidem poradit, aby jejich pokus dopadl dobře. Navíc to není jen o tom, přijet, zaznamenat rekord a zmizet. Se spoustou těch lidí se dobře známe, rádi se pravidelně vídáme,“ uzavírá prezident Agentury Dobrý den Miroslav Marek.