K přesunu kostela bylo použito 53 speciálních transportních vozíků řízených softwarem
Zdroj: archiv Mosteckého deníku
Děkanský kostel na rytině z roku 1878. Věž byla kvůli plánovanému přesunu v roce 1972 z kostela sejmuta
Zdroj: Wikimedia Commons, soukromá sbírka, volné dílo
Kostel s ocelovou konstrukcí před přesunem
Zdroj: Wikimedia Commons, Martin Myšička - soukromá sbírka, volné dílo
Zdroj: archiv Mosteckého deníku
Unikátní přesun kostela probíhal na 153 vozících řízených speciálním softwarem. Dívat se na něj chodily tisíce lidí
Zdroj: archiv Mosteckého deníku
Jedna z nejsložitějších a zároveň nejúspěšnějších technických operací v bývalém Československu slaví 45. výročí. Při likvidaci starého Mostu se na podzim v roce 1975 začal stěhovat po kolejích děkanský kostel. Transfer, o kterém psaly i noviny na Západě,
Zdroj: Deník / Redakce
Jedna z nejsložitějších a zároveň nejúspěšnějších technických operací v bývalém Československu slaví 45. výročí. Při likvidaci starého Mostu se na podzim v roce 1975 začal stěhovat po kolejích děkanský kostel. Transfer, o kterém psaly i noviny na Západě,
Zdroj: Deník / Redakce
Kostel se musel přemístit po více než 841 metrů dlouhé dráze, která měla zakřivenou trajektorii a byla podélně nakloněná
Zdroj: archiv Mosteckého deníku
Kostel po přesunu
Zdroj: Wikimedia Commons, Martin Myšička – soukromá sbírka, volné dílo
Přesunutý kostel Nanebevzetí Panny Marie v Mostě
Zdroj: Deník/Martin Vokurka
Přesunutý kostel Nanebevzetí Panny Marie v Mostě
Zdroj: Deník/Martin Vokurka