Akci uspořádal přední český výrobce elektrických výzbrojí pro prostředky hromadné dopravy Cegelec, který spojil síly s Boveraclubem a dopravním podnikem. Nejednalo se však o klasický den otevřených dveří.

Pražská firma aktuálně modernizuje pro klienta z německého Zwickau tramvaj typu GT6M. Modernizační program zahrnuje dvanáct těchto dopravních prostředků z let 1993 až 1994 a část prací probíhá i v areálu liberecké tramvajové vozovny. „Od počátku jsme chtěli, aby bylo možné tramvaj ukázat fanouškovské veřejnosti,“ řekl výkonný ředitel Cegelecu Miroslav Opa. Prozatím se podařilo v Liberci dokončit a odeslat zpět k zákazníkovi dvě vozidla.

Požehnání motorkářům.
Šťastnou cestu! V Dlouhém Mostě požehnali motorkářům

Na zvědavé návštěvníky ale čekaly další historické kousky, a to služební tramvaj typu T4D původem z německé Gery a historická tramvaj Gotha T2-62 původem z Jeny. Výherci soutěže, která proběhla v uplynulých dnech, se mohli dopoledne svézt tramvají typu T3M. Odpoledne vyrazil na městskou trať německý vůz Gotha. Jízda byla zdarma pro všechny zájemce, avšak pouze do vyčerpání kapacity vozidla.

Milovníci historické dopravy mohli k přepravě z Prahy do Liberce využít zvláštní spoj, který byl obsloužen kloubovým autobusem typu Citybus 18M původem z Hradce Králové, nově v majetku ČSAD Liberec. „Brzy uplyne rok od doby, co v Praze tyto svého času první kloubové nízkopodlažní autobusy u nás vyjely s cestujícími naposledy, tak jsme tam jeden alespoň na okamžik vrátily zpátky,“ podotkl ředitel obchodu a marketingu pražské firmy Libor Hinčica.