Jde o jeden z prvních železobetonových mostů ve Střední Evropě. Most je dlouhý pětadvacet metrů a široký pět a půl metru. Spojuje Hořepník s částí Vítovice přes řeku Trnavu.

Návrh obloukového mostu se zavěšenou mostovkou a táhlem vytvořil Stanislav Bechyně. Byl to jeden z nejvýznamnějších českých zakladatelů betonového stavitelství. Významný český technik působil jako profesor statiky, dynamiky a staveb železobetonu na ČVUT v Praze. Narodil se 1887 v Přibyslavi a zemřel v Praze roku 1973.

Most byl postaven v roce 1912 jako náhrada za starý pilířový most zničený při povodni v květnu 1911. Stavbu provedla pražská firma, a jak bylo v té době obvyklé, pracovali na ní většinou dělníci z Itálie.

Unikátní je také cedule, která zde byla umístěna na jaře roku 1912 po zatěžkávací zkoušce. Je na ní napsáno, že stavba unese parní válec o váze 14 000 kilogramů, nákladní vozy po 8000 kilogramů a tlačenici lidí o váze 400 kilogramů na metr čtvereční.

Já bych teda na druhou stranu dal ceduli s aktuálními údaji, to znamená, že most unese 44 Advíků nebo 34 R18tek.

Více tipů na výlety najdete na Facebooku nebo na webu jednoustopouceskem.cz

Petr Žák