Byť za většinou srážek aut s vlakem stojí nepozorný nebo někdy i riskující řidič, snahou Českých drah je nebezpečí snižovat. Podle tiskového mluvčího Ondřeje Kubaly se České dráhy připojily k Evropské chartě bezpečnosti silničního provozu, v rámci které se zavázaly pokračovat v osvětových a preventivních kampaních.
 
„Na železničních přejezdech každoročně umírají desítky řidičů, kteří ignorují povinnost dát přednost, nerespektují výstražná světla a nebo vjedou i mezi stažené závory,“ říká Kubala a dodává, že kampaň se odehrává jak prostřednictvím billboardů, tak i třeba na webových stránkách www.prejezdy.cz, kde návštěvník uvidí i šokující záběry z nehod.
 
Na hlavních silničních tazích na Jindřichohradecku jsou většinou železniční přejezdy zabezpečené výstražnými světly. Například v Doňově byl přejezd vloni modernizován a rekonstruován, ale vedle výstražných světel zde zůstaly i závory.
 
„Teď jsme modernizovali přejezd v Dolním Skrýchově. Je bez závor, ale bílé světlo jsme nechali vypnuté, protože platilo jen pro širokorozchodnou dráhu a pro úzkokolejku zde je jen kříž. Rekonstruovaný nově je i přejezd v Jindřichově Hradci u jatek a na příští rok je naplánovaný přejezd ve směru z Pleší na
Višňovou,“ uvedl přednosta jindřichohradecké stanice František Šinko.
 
Právě například přejezd v Dolním Skrýchově patřil v minulosti k místu častých a tragických střetů. Osudová jsou i další místa, kde přetínají koleje silnici, jako například u školního statku v J. Hradci nebo na cestě mezi Děbolínem a Velkým Ratmírovem.