Ministr Martin Kupka chce povolit na přehledných dálničních úsecích sto padesátku. Ve Francii uvažují, že rychlostní limit na svých přehlednějších a lepších dálnicích sníží na sto deset či sto dvacet. Dokonce i v Německu se vážně mluví o konci jednoho ze zdejších symbolů: neomezené rychlosti. Česko, jako mnohdy, jde směle proti proudu.

Kateřina Perknerová
Meda, Vltavská filharmonie a české školství

Neběží totiž o to, aby se řidiči vyřádili, ani o bezpečnost. Jak známo, v „neomezeném“ Německu připadá na obyvatele méně smrtelných nehod než v „omezeném“ Česku. Jde o ďábelsky drahou naftu a benzin a samozřejmě též o životní prostředí. Emise u moderních aut jsou sice opravdu nepatrné, průměrný věk vozového parku v republice je však patnáct let.

Z věcného hlediska se zdá být návrh ministerstva dopravy nesmyslný. Ne však z marketingového. Vyvolá pře a vynese ministrovi výsluní. A výsluní je to, co každý rozumný ministr vyhledává. A přihřejí se v něm i poslanci, kteří nepochybně podrží proslovy na téma rychlost kontra bezpečnost, svoboda kontra ohleduplnost a podobně.

Martin Komárek
Volím! Dopisem?

Byla by to vcelku milá podívaná, kdyby za humny nezuřila válka a doma drahota. Vláda teď nesmí mařit čas zbytečnými zákony. Musí v zájmu země pracovat.