Stavba sloužící také jako orientační bod je důstojnou branou do města. Nachází se u křížení Šumavské a Nádražní ulice. Zaujala dokonce i porotce prestižní soutěže Grand Prix architektů – Národní ceny za architekturu, kteří ji zařadili do finálové padesátky.

Vila má velmi zajímavé členění.
Skvost v nitru Olomouce zachránili za pět minut dvanáct. Teď je co závidět

Paluba Hamburk dočasně zastává roli chystané provozní a odbavovací budovy autobusového nádraží. „Navrhli jsme ji ze tří bloků kontejnerových sestav. Mají svou info, gastro i cyklo část. Důležitá je i úprava okolního veřejného prostranství,“ uvedl za realizující architektonickou kancelář projectstudio8 Bohuslav Strejc.

Deset kontejnerových modulů

Vše se vešlo do deseti kontejnerových modulů. „Jsou v nich čtyři provozovny s občerstvením včetně zázemí tvoří devět modulů. Část prostoru je určena pro takzvanou městskou mikromobilitu. Lze si zde odstavit kolo, jsou zde uzamykatelné boxy i prostor pro sdílené koloběžky,“ doplnil Strejcův kolega Ondřej Janout.

Dominantní štít při pohledu od přístřešku pro auta.
Kov, dřevo a bílá. Špatný pozemek se stal impulsem pro krásné řešení bydlení

Oba nižší bloky mají zelenou střechu. „Jako ústřední prvek celého souboru jsme navrhli palubu navazující na výstupy z obou nádraží a propojující všechny bloky. Terasu jsme zakončili pobytovými schody a směrem k cyklobloku na ni navázali univerzální prostranství,“ uvedl Strejc s tím, že hlavní plocha se může ještě příležitostně rozšířit a posloužit například k výstavám.