Debata, která samotnému hlasování předcházela, se točila především kolem přesunu autobusového nádraží. Opoziční zastupitelka Alena Štěrbová (za ANO) se již v minulosti několikrát vyjádřila proti chystaným změnám kolem humpoleckého nádraží. Se svým názorem vystoupila i ve středu. „Desítky měst se díky včasnému jednání s majiteli nádraží domluvili na schůdném řešení. Proč jsme my šli jinou cestou?" ptala se Štěrbová.

Současné autobusové nádraží, které vlastní firma ICOM transport, má nahradit obchodní centrum. „Nevím, co by se stalo, kdybychom plány vlastníka nádraží takto administrativně zarazili. Podle mě je obchodní centrum lepší varianta, než kdybychom pozemek nádraží zablokovali. Pozemek, který nám nikdo neprodá," sdělil svůj názor starosta Humpolce Jiří Kučera (ODS).
Plocha současného nádraží je totiž nyní už ve starém územním plánu označena jako plocha „technická a dopravní řízení". V novém územním plánu je už navržena pro služby a obchody. Zároveň prostory v areálu ICOMu, kde má vzniknout nový terminál, jsou již určeny pro veřejnou dopravu.

Bez těchto dvou změn by na místě současného nádraží 
nemohly vyrůst obchody 
a v areálu firmy ICOM by nemohlo stát nové nádraží.

Ani opoziční zastupitel Jiří Dalík (za ANO) s přesunem autobusového nádraží nesouhlasil. „Ale nerad bych svým rozhodnutím bránil dalším věcem, které jsou na nový územní plán navázané," přemítal Dalík.

Díky novému územnímu plánu může začít například stavba nového domova důchodců v Lužické ulici, na níž se chystá kraj s pomocí zahraničního investora, rozvoj pivovaru Bernard mimo centrum města, rozšíření firmy Lakum-Galma, výstavba 
a rozšíření firmy Duo-trans, rekonstrukce veřejných prostranství a také příprava nových lokalit pro bydlení.

Pro nový dokument hlasovalo osmnáct zastupitelů, zastupitelé Alena Štěrbová, Jan Mácha (KDU-ČSL) a Jindřich Hrdlička (KSČM) se hlasování zdrželi.