Jejich „petici" projednali na svém posledním zasedání zastupitelé města a rozhodli o uspořádání veřejného jednání o celé věci přímo v Hříběcí.

Téma bezpečnosti chodců
je společné pro řadu dalších obcí okresu, objevují se ra-
dary a nedávno instalovali „zpomalovací" semafory ve Starém Pelhřimově či Zajíčko-
vě. I v Hříběcí jde hlavně 
o chodce. Jak říká předseda osadního výboru Vladimír Smejkal, za podpisovou akcí stojí hlavně ženy, včetně maminek, které chodí do obchodu. Žádost podepsala skoro třetina z více než dvousethlavé vesnice. Objevil se i názor, že u prodejny by měl být přechod pro chodce.

„Lidé se tu necítí bezpečně hlavně kvůli kamionům, kterých tu jezdí poměrně dost. Přes Hříběcí totiž projíždě-
jí i ty, které nemohou kvůli nízkému viaduktu jet přímo 
z Horní Cerekve do Počátek," vysvětluje předseda Smejkal, který svůj podpis pod žádost také připojil. Dodává, že si je vědom, že třeba zpomalovací pás je na tomto typu silnice nereálný, ale chodník by podle něj přínos měl.

Starosta Horní Cerekve Jaroslav Andrle předesílá, že koncem března se v hříběckém pohostinství U Šimků bude konat už zmíněné veřejné jednání a že obyvatelé vsi budou o termínu včas informováni.

„Chci si je vyslechnout. Splnit požadavky ale není tak jednoduché, a proto je postoj zastupitelstva zatím spíše zdrženlivý," říká starosta.
Podle něj nejde jen o peníze. Chodník o délce 750 metrů přes ves by odhadem vyšel asi na 1,5 milionu korun. Prostor na chodník by jakžtakž byl na pravé straně ve směru na Bělou, ale třeba v zatáčce za odbočkou na Turovku už téměř místo není.

„Navíc je tam i úskalí jeho zimní údržby. My bychom 
z něj sníh shrnuli na silnici, ale pak by ho zase projíždějící sypač vmetl zpátky na chodník," říká Andrle.

Co se týká přechodu pro chodce, ten je podle nových norem možný jen tehdy, pokud spojuje dva chodníky na protilehlé straně – v Hříběcí by to tedy znamenalo vybudovat i kus chodníku na druhé straně silnice, před prodejnou.

Starosta jako argument proti chodníku zmiňuje to, že delší rovný úsek silnice v centru vsi podél Martínkova rybníka je přehledný. „Proto si myslím, že bychom měli začít tím jednodušším,
a to jsou měřiče rychlosti. 
I když i ty někoho naopak mohou vydráždit k testování vysoké rychlosti," podotýká Jaroslav Andrle.

Doplňuje, že zpomalovací pás, jakýsi retardér, žádalo město už kdysi u základní školy v Horní Cerekvi, ale policie ani silničáři ho nepovolili ze tří důvodů: potíž při shrno-vání sněhu, hlučnost při znovurozjíždění a riziko havárie při rychlém nájezdu na něj. 
„V Hříběcí jako podstatnější věc vidím dokončení opravy místního pohostinství," uzavírá hornocerekvický starosta. U hostince už došlo k zateplení a chystá se další část oprav.

Hříběcí je největší místní částí Horní Cerekve a kamiony zde mimo jiné způsobují problémy i v zimě, kdy občas uvíznou v příkrém kopci ve směru na Bělou.

Už proto se chce radnice zajímat také o možnost umístění značky, která by v tomto úseku nařizovala použití sněhových řetězů.