Na rok 2015 plánuje další investice, jež se v pozitivním slova smyslu dotknou také cestujících z Pelhřimovska. Na podzim pracovníci JHMD vysypali celkem 1668 tun štěrku, vyměnili tisíc pražců a pět set metrů kolejnic, vyčistili dva tisíce metrů příkopů a opravili potřebné části deseti výhybek.

Od poloviny prosince pak na šesti nádražích uvedli do provozu nové veřejné hodiny, jejichž hodinové stroje řídí dálkově vysílaný DCF signál. Cestující si tak mohou být jistí, že ručičky na podsvíceném ciferníku ukazují přesný čas. Jedním z šesti míst s novými hodinami je i stanice v Kamenici nad Lipou.

Instalace hodin je prvním krokem rozsáhlého projektu s názvem Zvýšení bezpečnosti pohybu cestujících v prostorách dráhy, zejména osob zdravotně postižených a osob se sníženou schopností pohybu a orientace. Osmi a půl miliony korun jej podpořil Státní fond dopravní infrastruktury.

Od října loňského roku jsou z této částky nádraží v Jindřichově Hradci, Nové Včelnici, Kamenici nad Lipou, Černovicích u Tábora, Kunžaku a Nové Bystřici vybavována informačním mobiliářem, který kromě hodin zahrnuje i kamerové zabezpečení.

To bude monitorovat pohyb cestujících na trati a informace o nebezpečných situacích, například o neoprávněném vstupu do kolejiště, budou přenášeny na dispečink a následně v daném místě bude varování hlášeno rozhlasem.

Panely o městě

JHMD navíc plánuje, že tento systém propojí s takzvanými informačními kiosky. Ty by měly nabídnout například užitečné informace o jízdních řádech, o aktuální poloze vlaků a pro turisty by se tu měly objevit také tipy na výlety a další zajímavé informace.

„Už dříve, konkrétně po nedávných opravách zahrady a nástupiště, jsme se s Jindřichohradeckými místními drahami domluvili na tom, že v blízké budoucnosti budeme mít průchozí zahradu, v níž by stály lavičky a poutače, ze kterých by se cestující mohli dozvědět zajímavé informace o Kamenici a okolí," uvedl starosta Kamenice nad Lipou Ivan Pfaur s tím, že k uskutečnění této myšlenky by mohlo dojít letos.
V roce 2015 JHMD rovněž plánuje obnovu staničních kolejí v Kamenici nad Lipou, Lovětíně a v Nové Včelnici.  

„Do budoucna by bylo dobré, aby dráha fungovala tak, jak funguje dnes. Úzkokolejku v Kamenici vítáme. Například parní vlaky, které tu jezdí o prázdninách, jsou jedním z lákadel pro turisty, jež se samozřejmě do našeho města snažíme přilákat. Úzkokolejka je velice zajímavou a atraktivní nabídkou, navíc spojuje dva kraje. Myslím si, že pro Kamenici má značný význam," přemítal starosta Pfaur.

Loni na podzim došlo také k další změně v dopravě na úzkokolejce, která se dotkla i cestujících z Pelhřimovska, a to v souvislosti se zprovozněním čtyř nových motoráků, jež jsou vzhledem ke kulatým oknům přezdívány jako Nautilus nebo Ponorka.

„Jedná se o modernizované motorové vozy M 27. Vozidla tohoto typu už na našich tratích jezdila v letech 1940 až 1962. Interiér těchto modernizovaných motoráků nabízí cestujícím větší komfort a pohodlí. Sedadla jsou polstrovaná a kolem nich je dostatek prostoru. Vozy jsou klimatizované a samozřejmostí je vnitřní vytápění," nastínil již dříve mluvčí JHMD Pavel Matlas.

Modernizace vozů vyšla JHMD přibližně na šedesát milionů. Financování podpořily Regionální operační programy Jihovýchod a Jihozápad.