Dělníci zde totiž staví novou vlakovou zastávku. Od pátku navíc musí řidiči, v souvislosti s výstavbou zmíněné zastávky ve Stříteži, počítat s určitým dopravním omezením, kdy tamní železniční přejezd na osm dní uzavřou.

Objízdná trasa dlouhá 16,5 kilometru kvůli uzavírce železničního přejezdu, která vede přes Černovice, Vintířov, Věžnou a Obrataň, tak bude platit až do do pátku 
3. června.

O týden delší dopravní omezení, a to do pátku 10. června, konkrétně do 21 hodin, platí naopak pro cestující, kteří se do tohoto termínu chystají přepravovat vlakem.

Úzkokolejné vlaky tak budou v úseku Obrataň – Černovice u Tábora nahrazeny náhradní přepravou.
„V termínu od 18. května do 10. června se pracuje jak na výstavbě nové zastávky ve Stříteži a navazujícího úseku kolejového svršku v délce asi 40 metrů, tak na rekonstrukci stanice v Obratani," potvrdil mluvčí Jindřichohradeckých místních drah Pavel Matlas.

Řidiče, kteří budou v budoucnu Stříteží projíždět, na železniční přejezd nově upozorní světelný semafor. „V rámci této výstavby dojde ke změně zabezpečení přejezdu. Na něm nově přibude výstražník, neboli světelný semafor," prozradil chystanou novinku Pavel Matlas.

V rámci výstavby zastávky ve Stříteži a dalších s ní souvisejících prací dělníci ve středu demontovali kolejovou loži. „Také zahájili přípravné práce pro osazování betonových prefabrikátů nástupiště. Na to pak bude navazovat pokládka elektrických kabelů a elektropráce," vyjmenoval Matlas.

Nová dřevěná konstrukce přístřešku, vycházející
z drážních vzorů období vzniku dráhy, bude ve Stříteži vybavena lavičkou, tlačítkem na zastavení vlaku, cedulí s informací o vlakových spojích a čtyřmi stožáry veřejného osvětlení.

Úzkokolejné vlaky by na železniční trati, která vede přímo obcí Střítež, měly stavět již v červenci. Podle slov Pavla Matlase vyjdou práce na železnici ve Stříteži, se kterými je spojena i výstavba nové vlakové zastávky, na 3,7 milionu korun.

Cestující se mohou těšit i na lepší komfort na nástupišti v Obratani. „Vznikne zde úplně nové nástupiště s vyšší nástupní hranou, která umožní bezbariérový výstup a nástup do vozů. Dojde k výměně kolejí včetně kolejového spodku, jeho odvodnění. Koleje budou nově umístěny na betonových pražcích. Cestující jistě uvítají i nový kovový prosklený přístřešek," ukončil Matlas.