Obavy podnikatelů v centru z poklesu tržeb se nepotvrdily, prodejci ale lehký úbytek zákazníků zpozorovali. „Týká se to hlavně starších lidí z vesnic, kteří si kolikrát neví s parkovacím lístkem rady. Raději si proto zajedou rovnou do supermarketu,“ podotkl Jiří Nepraš z prodejny Adélka.

„Tito lidé by podle mě klidně zaplatili i více než desetikorunu. Jenom kdyby mohli zaplatit rovnou nějakému výběrčímu,“ řekl prodejce drogistického zboží Jindřich Štěrba.

Představitelé technických služeb, které se o provoz parkoviště starají, zjednali na pomoc zaskočeným motoristům brigádníka. „Lidé se zpočátku ptali docela dost. Pomalu si ale už zvykají,“ konstatoval Slávek Licehammer, který zájemcům spíše než obsluhu závory častěji vysvětluje manipulaci s platebním automatem.

„Problémy ale nemají pouze starší lidé. Občas přijdou i motoristé navyklí na odlišný platební systém z jiného města,“ připomněl brigádník.

To se včera týkalo i Vladimíra Soukupa z Prahy. „Docela mě zaskočilo, že člověk tady dostane dva lístky, jeden u závory a druhý při placení. To u nás nemáme,“ podotkl řidič. Vysvětlit princip používání pokladny si nechal také Jiří Bečka z Ondřejova. „Není to těžké pochopit. Chce to ale trochu zvyk. A protože se spousta lidí automatu bojí, vždycky tady najdu volné místo,“ pochvaloval si senior Bečka.

Závorou opatřené parkoviště plní svůj účel i podle pelhřimovského místostarosty Tomáše Dufka. „Parkoviště se pomalu plní. Motoristé si po určité počáteční nedůvěře začínají uvědomovat výhody, které jim toto parkoviště poskytuje,“ uvedl Dufek. Ten také dodal, že do budoucna lze uvažovat o nastolení podobného systému i na dalších parkovištích uprostřed města.