V Humpolci se drží pohotovost už od třetí hodiny ranní. „Ve tři hodiny ráno je během zimní pohotovosti přítomný jeden pracovník, který vyhodnotí situaci na komunikacích. Podle toho pak svolává pracovníky na údržbu města," popsal brzký ranní harmonogram ředitel humpoleckých technických služeb Jaroslav Viktora.

Pokud si to situace žádá, první skupina pracovníků se údržbě komunikací začne věnovat do půl hodiny. „Ve čtvrtek už v půl čtvrté ráno vyjela na první údržbu komunikace parta šesti zaměstnanců. V sedm hodin je pak posílila další skupina lidí," přiblížil Viktora.

Pelhřimovské technické služby měly program během čtvrtečního rána téměř identický. „Zimní údržba začala ve tři čtvrtě na čtyři ráno, přesně jak nám to nařizuje schválený operační plán. Veškerá technika i personál byly na situaci připraveny," řekl Jaroslav Záběhlík z Technických služeb města Pelhřimov.

O humpolecké silnice se stará nemalý zástup technických vozů. „Máme k dispozici tři traktory, dvě multikáry, malotraktor, velký nákladní sypač a také dva až tři nakladače na shrnování sněhu," vyjmenoval Viktora.

Pelhřimovské technické služby byly od čtvrtečního rána v plném nasazení. „Od rána pracuje celá pohotovostní směna a postupně se během pracovní doby do údržby začleňují i další zaměstnanci. Použili jsme všechny vozy, které na zimní údržbu silnic máme," vysvětloval Záběhlík.

Pracovníci technických služeb se ale nestarají jen o městské silnice. „Udržujeme vše, co je v majetku města, takže i chodníky nebo třeba autobusové zastávky. Vyjíždíme také do spádových obcí Humpolce, ale těch naštěstí není moc. Mnohem více jich má například Pelhřimov," přemítal Jaroslav Viktora. Zároveň dodal, že technika a pracovníci nemohou být v jeden čas na všech místech, a tak se stěžovatelé vždycky najdou.

Rovněž v Pelhřimově nezanedbávají komunikace mimo město. „Zabezpečujeme údržbu silnic i v místních částech Pelhřimova. Také se staráme o chodníky, autobusové zastávky městské hromadné dopravy nebo další plochy, kterými jsou například parkoviště. Všechna tato místa jsou začleněna ve schváleném operačním plánu zimní údržby," doplnil Záběhlík.

V Humpolci není příliš míst, která by způsobovala silničářům nějaké problémy. „V okolí jsou nějaké kopce, ale jsou malé, takže to není nic hrozného," řekl ředitel Viktora.

S obtížnějšími podmínkami se potýkají pracovníci technických služeb v Pelhřimově. „Nejvíce problematický pro nás bývá úsek mezi Křemešníkem a Nemojovem," vysvětlil Záběhlík. „Je to dáno zejména tím, že tato lokalita je ve vyšší nadmořské výšce," ukončil Jaroslav Záběhlík.