VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj Vysočina má své logo kvality

Vysočina - Během několika týdnů se na pultech a v nabídkách objeví viditelně označené TOP produkty původem z Vysočiny. Budou nést novou originální značkou Vysočina – regionální produkt.

26.1.2008
SDÍLEJ:

Logo produktuFoto: Reprofoto

Prvních sedm držitelů si převezme certifikát o původu svého výrobku 5. února z rukou hejtmana kraje Vysočina Miloše Vystrčila. Značka má prioritně odlišit regionální výrobky od konkurence.

Certifikát získaly společnosti Amylon, a.s. Havlíčkův Brod a jejich bramborová kaše a bramborové knedlíky, za produkty z medu Jiří Bula z Lipníku u Hrotovic a Včelařská farma KURTIN z Hrotovic, za spotřebitelské balení brambor EURO AGRAS s.r.o. Havlíčkův Brod, Pavel Tasovský z Náměště nad Oslavou za kovaný artikl, za farmářské jogurty Farma rodiny Němcovy z Netína a ZERA – Zemědělská a ekologická regionální agentura DÍLNA ŘEMESEL za výrobky bytového textilu.

Kraj Vysočina se v říjnu 2007 připojil k projektu regionálních obchodních značek, vyzval lokální výrobce k „certifikaci“ a nabídl označení místních výrobků speciálním logem VYSOČINA – regionální produkt®.

Tato značka znamená, že výrobky prošly přísným procesem certifikace, který zákazníkovi garantuje jejich skutečný původ na Vysočině. Místní původ však není jedinou podmínkou pro udělení značky. Značené výrobky musí přispívat k dobrému jménu regionu, proto musí být také dostatečně kvalitní, šetrné vůči životnímu prostředí a jedinečné ve vztahu k Vysočině - vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin, výjimečné svou vysokou kvalitou. Cílem značení je zviditelnit region Vysočiny a pomoci zdejším výrobcům.

Značka usnadní orientaci zákazníkům – a to jak turistům, kteří si chtějí odvézt skutečně pravý suvenýr z Vysočiny, tak místním obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit především „své” výrobce. Značení pomůže zamezit výrobcům mimo region ve „zneužívání” názvů a symbolů spojených s Vysočinou.

„Značka sama o sobě lidi k nákupu nepřinutí. Musí mít o zboží nejdřív zájem. Může jim však pomoci v rozhodování. Navíc projekt firmám nabízí společné webové stránky, propagační materiály, ale i výraznou marketingovou podporu,“ uvedla náměstkyně hejtmana pro oblast regionálního rozvoje Marie Černá.

U každého výrobku hodnotí splnění všech kritérií nezávislá Certifikační komise, složená z výrobců a dalších zástupců regionu např.z Agrární komory, Hospodářské komory, kraje Vysočina atd. První kolo této certifikace proběhlo 23. ledna na krajském úřadě v Jihlavě. Certifikovány byly různé potravinářské výrobky i řemeslné produkty od sedmi výrobců. Mezi nimi např. již jmenované med, jogurty, kovářské výrobky nebo textilní výrobky.

Náměstkyně hejtmana kraje Vysočina Marie Černá tento projekt vítá: „ Domnívám se, že certifikace touto značkou přispěje k prodejnosti těchto produktů a tím k propagaci našeho kraje, šikovnosti našich lidí a zvýší atraktivitu pro naše občany i návštěvníky.“

Ke slavnostnímu předání certifikátů všem producentům dojde 5. února na krajském úřadě v Jihlavě.

Jitka Svatošová, tisková mluvčí krajského úřadu

26.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stonařovská palírna má práci už od července. Pálí zde všechno možné, nejvíce však jablka, švestky, meruňky, hrušky a třešně. Pokud se ovšem urodí.

Pálenice se teprve rozjíždí, slabší začátek zavinily třešně

Ilustrační foto.

Z Třebíče vezli body. Obrat přišel po přestávce

Středeční nehoda na D1: Mladý řidič se nevěnoval řízení, a to ho stálo život

Vysočina - Dvacetiletý řidič se plně nevěnoval řízení, nezareagoval na vzniklou situaci, a to pro něj nakonec bylo osudné. Tragická nehoda se stala ve středu kolem půl páté odpoledne na 93,5 kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu. Ke středu dodávky a nákladního auta došlo v místě, kde se jen pár minut před tím odehrála jiná dopravní nehoda.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Kemping na Kachličce už rekreanty dávno neláká

Havlíčkobrodsko – Rekreační oblast Kachlička u Humpolce má dlouhou tradici. První chaty se zde začaly stavět už po druhé světové válce. Nejvíce jich vyrostlo v 60. a 70. letech minulého století. To však byly doby, kdy se sem sjížděli nadšenci koupání z okolí Havlíčkova Brodu, Humpolce i Jihlavy. Od začátku nového tisíciletí zde není již pobyt pro rekreanty tak lákavý.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení