Na vlakový provoz by posunutí termínu nemělo mít větší vliv, řekl dnes ČTK jihlavský vrchní přednosta Miroslav Novotný. Po instalaci nových zabezpečovacích systémů ubude na trati skoro 50 pracovních míst; letos se to týká necelé poloviny.

Akce, díky níž by měl být provoz na trati bezpečnější i levnější, začala loni. Na prodloužení prací se dohodl investor, jímž je Správa železniční dopravní cesty, s dodavatelskou firmou. Do konce roku bude dokončen jen úsek mezi Jihlavou a Dobronínem. Ze stanic odejde asi 20 železničářů. "Někteří se rekvalifikovali na jiné pracovní zařazení, někteří jdou ve stejném zařazení do jiných stanic," popsal Novotný. Část pracovníků odešla do předčasného důchodu.

Nové zařízení už funguje v Jihlavě. Přepojení se provádělo v minulém týdnu, což se projevilo zpožďováním vlaků. "Všechny výhybky musely být obsluhovány v kolejišti. Ke každé výhybce, přes kterou se posunovalo nebo jezdilo, musel dojít nějaký zaměstnanec," přiblížil Novotný.

Trať spojuje Jihlavu s Havlíčkovým Brodem, který je nejdůležitějším železničním uzlem v kraji. Nové zařízení v Jihlavě se po ukončení prací bude starat o provoz dalších stanic na trati.

Letos v září na Vysočině skončila podobná modernizace železnice mezi Horní Cerekví na Pelhřimovsku a jihočeským Táborem. Práce za 225 milionů korun trvaly dva roky. Během nich byly letité, převážně mechanické, přístroje nahrazeny elektronickými systémy. Provoz v celém úseku se nyní řídí dálkově z Pelhřimova. Na trati ubylo 39 pracovních míst; lidé většinou našli práci v jiných stanicích.