„Hledali jsme pro ně vhodnou lokalitu, nejlépe v blízkosti některé ze základních škol. Zahrada u bývalé nemocnice se ukázala jako nejvhodnější řešení,“ vysvětlil tajemník humpolecké radnice Jiří Fiala.

Představa dopravního hřiště jako vybetonované plochy s lesem poblikávajících semaforů a značek však dostane v humpoleckém případě na frak.
Děti se budou učit správnému chování v silničním provozu v upraveném parku. „Přibudou tam jenom cesty a dopravní značení. Park ale chceme každopádně nechat veřejně přístupný,“ podotkl místostarosta Roman Brzoň. Humpolečtí kvůli tomu dokonce zřejmě pohrdnou možností získat krajskou dotaci na vybudování hřiště.

Plot by parku příliš nepomohl

Pokud by ji přijali, museli by hřiště–park oplotit a uzamykat. Tak zní jedno z neoblomných dotačních pravidel.

„Ještě nejsme definitivně rozhodnuti, spíše se ale přikloníme k variantě postavit hřiště z městských peněz. Můžeme si tak sami určit jeho režim. Za několik let navíc mohou v sousedství parku stát bytové domy. Tento areál může zároveň plnit úlohu příjemného odpočinkového místa,“ odůvodnil Brzoň
nadbytečnost případného oplocení spojeného s tvrdším režimem dopravního hřiště.

Za přístupnost parčíku se přimlouvají také pacienti doléčovací jednotky CTM Hospital, která sídlí v právě opravované bývalé nemocniční budově.

„Parčík je to hezký. Člověk se tam může projít, posedět v chládku. Byla by škoda jej uzavřít,“ pověděla Věra Přistoupilová. „Takové hezké prostředí u nás nemáme u žádné nemocnice,“ dodal Jaroslav Zdražil z Brna, který se slunil na invalidním vozíku před léčebnou.

„Považujeme také za užitečné přiblížit pacienty z léčebny všednímu životu,“ nezapomněl tajemník Fiala ani na společenský přínos.

Dopravní hřiště, které teprve dostává hrubé papírové rysy v rámci studie, se začne stavět a bude hotové příští rok. Jisté je to, že vyhoví veškerým platným normám na podobná výuková zařízení.

A také, že se již nemohou dočkat učitelé z humpoleckých škol, kteří mají na starosti dopravní výchovu.

O kolech se mluvilo i v prvouce

Školou povinné děti dosud získávaly zkušenosti v polních podmínkách. „Problematika bezpečnosti silničního provozu se prolínala více předměty. Jednou do roka jsme pak objednali autobus a vypravili jsme se na dopravní hřiště do Pelhřimova. Což byla dost nákladná záležitost,“ sdělil ředitel ZŠ Hradská Pavel Bílek.

Děti z tamní školy to zanedlouho budou mít na hřiště dvě stě metrů. Při škole působí i středisko volného času, samo se nabízí i mimoškolní využití dopravního hřiště. „Pokud bude zájem, můžeme založit třeba kroužek pro malé cyklisty,“ dodal Bílek.