Příprava druhé části dopravního obchvatu města pokračuje. „Jednáme o změně územního plánu v souladu se studií, máme zadaný projekt. Snažíme se, aby na sebe vše plynule navazovalo,“ uvedl místostarosta města Bohumil Kovanda.
Nový obchvat města se napojí na myslotínskou silnici I/34 u Medenických rybníků, odkud povede podél Stráže okolo Vlásenického rybníka.
Tam se nová přeložka stočí zpátky k Pelhřimovu a vyústí u obchvatu mezi sídlištěm a Starým Pelhřimovem.
Studie počítá s objížděním i této příměstské vesnice. Cesta povede od Humpolce směrem na Tábor vpravo od obce. Právě tvar křižovatky na obchvatu u Starého Pelhřimova ale dozná vzhledem k uvedeným napojením podstatných změn.
„Nechali jsme zpracovat několik variant, které probereme na odpolední poradě,“ hlásil včera Kovanda. O křižovatce se poté poradí i zastupitelé. K návrhům si řeknou své také dopravní policisté.
Ti zatím nástin možných řešení neobdrželi. „Každopádně budeme při posuzování klást důraz na bezpečnost a plynulost silničního provozu,“ sdělil policejní dopravní inženýr Jiří Matějka.
Podle něho bude hodně záležet i na rozhodnutí odpovědných pracovníků krajského úřadu, neboť pelhřimovský obchvat spadá do kategorie silnic první třídy.
„V připomínkovacím řízení hlavně musíme nastavit vše tak, aby křižovatka i nová obchvatná trasa vypadaly a fungovaly tak, jak mají,“ připomněl za policisty Martin Souček nesnáze, které provázely první část obchvatu. Nevyhovující značení tehdy muselo být po prvním roce upraveno.
A kdy motoristé poprvé otočí volantem směrem na novou silnici? Přesné datum ještě nikdo nevysloví, pelhřimovské plány se však mohou proměnit ve skutečnost za tři roky. „Podle informací z krajského úřadu přijde po letošním dokončení božejovského obchvatu na řadu Ústrašín. Náš záměr by se realizoval společně s Ondřejovem a Myslotínem,“ uzavřel místostarosta Kovanda.
Řidiči se na ten den již těší. „Už aby to bylo. Přetížené velké křižovatky se hlavně v odpolední špičce ucpávají,“ podotkla Eva Dosedělová z Nového Rychnova.