Komunikace se v této části obce podle slov starosty Josefa Hovorky zásadním způsobem neopravovaly už více než pětačtyřicet let. „Oprava komunikací vyjde na sedm milionů korun a hradíme ji z financí obce," uvedl starosta.

Komunikace jsou v současné době vytěžené a v pondělí bude zahájena první etapa pokládání horních vrstev silnic a chodníků. S první etapou dělníci začnou v obytné zóně. Potáhne se od bytovek a mateřské školy až k jídelně.

Na komunikace se budou pokládat dvě vrstvy kamene a dvě několikacentimetrové vrstvy balenky, která má zabraňovat šíření vibrací. Dalším důvodem, který vedl k takto rozsáhlé rekonstrukci komunikací, bylo podle Hovorky především zlepšení průjezdnosti a snížení hlučnosti a prašnosti. V této části obce totiž žije největší počet obyvatel a zároveň se tam nachází kromě mateřské školy také škola základní a střední.

U obrataňské střední školy bude vybudováno také parkoviště. „V této střední škole se vzdělávají zejména studenti dálkového studia a výuka probíhá i teď o prázdninách. Před školou se tak občas sjede i osmdesát až sto aut najednou," vysvětlil Hovorka.

Jak uvedl starosta, problém s pevností silnic a chodníků se v obci řeší už od šedesátých let, silnice byly průběžně zpevňovány různými materiály,
a celková rekonstrukce byla proto nezbytná.

Ani tyto zdánlivě nepotřebné materiály ale nepřijdou nazmar. „Z vytěženého materiálu stavíme místní komunikace například v lesích. Cestu jsme vybudovali i v místní části Hrobské Zahrádce a v samotné Obratani z něj děláme třeba příjezdové cesty k domům," řekl Hovorka.
Nové chodníky budou pokryty zámkovou dlažbou a ocení je zejména děti a starší lidé. Obec totiž už řadu let řeší problémy s neohleduplnými řidiči, kteří při průjezdu Obrataně nedodržují předepsanou rychlost.

V jedné části obce už je instalován radar-semafor, který zbrzdí řidiče, kteří do obce vjedou rychlostí výrazně překračující padesátku, a může je donutit i úplně zastavit. Starosta v současné době uvažuje o instalaci dalšího takového semaforu i na druhou stranu Obrataně.
„Vesnice je dlouhá a rovná, řidiči se tak mohou snadno rozjet a někde uprostřed obce často jedou sedmdesátkou nebo osmdesátkou. Trpí tím zejména starší lidé," uzavřel Hovorka.

Karolína Hovorková