Hlavní trasa nové silnice, která navazuje na zhruba před deseti lety dokončený obchvat Božejova, měří celkem 5 397 metrů. „Silnice je to pěkná, horší to ale bude v úseku před Pelhřimovem, kde se nová silnice napojuje na starou. Ze tří pruhů se totiž silnice stahuje do dvou úzkých, takže nevím, jak se bude moci odbočovat do Myslotína. Myslím si, že v zimě bude v této zatáčce dost karambolů,“ přemítal Pavel Šimpach z Ondřejova.

Silnice I/34 procházela v úseku mezi Božejovem a Pelhřimovem zástavbou Ústrašína, Ondřejova a Myslína, jejichž obyvatelé se až do této doby museli potýkat s exhalacemi a značnou hlukovou zátěží.

Ilustrační foto
Nejvíce trestných činů se na Pelhřimovsku týká krádeží majetku

Směrové, výškové a šířkové parametry komunikace byly podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Kroupy pro současnou intenzitu dopravy nevyhovující.

Řešená stavba na silnici I/34 je tedy přeložkou, která je vedena obchvatem zmíněných obcí. „Výstavbou přeložky došlo k výraznému omezení negativních vlivů na místní obyvatele. Provedené technické řešení také maximálně eliminovalo všechny negativní účinky na životní prostředí,“ okomentoval novou silnici Jan Kroupa.

Ještě než se nová silnice otevřela nedočkavým motoristům, uskutečnilo se na mimoúrovňové křižovatce u Ondřejova oficiální zahájení provozu, kam zavítal i ministr dopravy Dan Ťok.

„Zrovna dnes jsem si v novinách četl úvahu o tom, zdali obchvaty děláme správně a zdali ve městech a obcích, které obchvatem obkroužíme, neničíme podnikání. Já jsem přesvědčený, že obchvaty jsou dobrou věcí a že podnikatelé i v menších obcích, pokud budou mít dobrý podnikatelský záměr, tak určitě kvůli tomu, že tam přestanou jezdit auta, nezkrachují. A pokud budou mít dobrý produkt, tak za nimi řidiči rádi sjedou a udělají si tam zastávku,“ pověděl Dan Ťok.

Workoutové hřiště v Pelhřimově.
Postavené hřiště ještě čeká oficiální otevření

Přestože stavba nové silnice postupovala podle harmonogramu, naskytly se na ní, především v letních měsících, určité komplikace. „Největší problém nám na stavbě dělala spodní voda a v červenci a srpnu loňského roku intenzivní přívalové deště, kdy došlo několikrát za sebou k vyplavení stavby a znehodnocení již hotové práce,“ nastínila problémy, se kterými se museli v rámci stavby potýkat Františka Revúcká z Ředitelství silnic a dálnic, Správy Jihlava.

Dodala také, že na kompletní dokončení celé stavby mají pracovníci ještě tři měsíce. „Jedná se o práce na polních cestách, rekultivaci stávajících neboli vyřazených částí vozovek, výsadbu, dokončovací práce a mimo jiné také úklid staveniště,“ vyjmenovala Revúcká, co všechno je ještě kolem silnice potřeba dodělat.

„Já jsem velice rád, že tato silnice uleví jak obcím, tak celému provozu. Věřím, že tento úsek bude dokončen a že přijde na řadu rozhodnutí o obchvatu města Pelhřimova. Doufám ale, že Pelhřimov nebude na tuto záležitost čekat dalších deset let,“ řekl hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek.

Stavba nové silnice I/34 Božejov – Ondřejov – Pelhřimov vyšla zhruba na 450 milionů korun.

Putimovská lávka.
Putimov se opět bavil originálními pády do vody