Podle informací Deníku mě-la tato iniciativa vzejít od odpůrců plánovaného přesu-
nu autobusového nádraží. Bez nového územního plánu totiž nemůže současné nádraží nahradit obchodní dům a nový terminál nemůže stát v areálu firmy ICOM transport. Jak 
podotkl místostarosta Humpolce Květoslav Namyslo (za ČSSD), bez nového územního plánu se ale nemůže uskutečnit řada dalších projektů.

Důležitý dokument nepřicházel na svět snadno. Nicméně po čtyřech letech práce ho čeká poslední krok. V únoru se dostane před zastupitele, kteří budou hlasovat o jeho vydání. Historii vzniku nového územního plánu města popsal Květoslav Namyslo v dokumentu, který visí na webu města. „Chtěli jsme lidi informovat o tom, jak se situace kolem územního plánu vyvíjela a jaké problémy by jeho napadení mohlo městu způsobit," vysvětlil Namyslo.

V uveřejněné zprávě místostarosta uvádí konkrétní problémy, které by napadení územního plánu mělo na svědomí. „Došlo by k zablokování rozvojových možností, které nový územní plán nabízí. Jde například o vznik desítek nových pracovních míst, výstavbu nového domova důchodců v Lužické ulici, na 
níž se chystá kraj s pomocí zahraničního investora, rozvoj pivovaru Bernard mimo centrum města, rozšíření firmy Lakum-Galma, výstavbu a rozšíření firmy Duo-trans 
v nové lokalitě, rozšíření nabídky obchodních služeb, rekonstrukci důležitých veřejných prostranství a v neposlední řadě o vytváření nových lokalit pro bydlení," vyjmenoval Namyslo.

Rození územního plánu zřejmě nejzásadněji ovlivnil plánovaný přesun autobusového nádraží. Plocha současného nádraží, které vlastní ICOM transport, je v aktuálním územním plánu zařazena jako plocha „technická a dopravní řízení". Nově je navržena pro služby a obchody. Zároveň prostory v areálu ICOMu, kde má vzniknout nový terminál, musí být určeny pro veřejnou dopravu.
Jenže na zářijovém zasedání zastupitelstva padlo, že zhotovitel územního plánu, firma Archteam, tyto změny odmítá zapracovat, protože přesun nádraží není podle ní ve veřejném zájmu. Po několika jednáních se ale humpolecká radnice s firmou na dokončení dokumentu dohodla.

Schválení nového územního plánu dá zelenou například i stavbě nové lahvovny Rodinného pivovaru Bernard. Jak už dříve zmínil mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek, Bernard vykupuje část pozemků mezi strojírnami a trafostanicí směrem na Jiřice. „Prvním krokem pro odlehčení dopravy v centru Humpolce je totiž postavení nové lahvovny mimo střed města," vysvětlil Mikulášek.
Místostarosta řekl, že v tuto chvíli může město jen čekat na to, zda se neoficiální informace o chystaném napadení územního plánu stanou skutečností. „Nevíme, co konkrétně by mohlo být napadeno. Ale tento krok by byl pro město kontraproduktivní," řekl svůj názor Namyslo.

S tím souhlasil oslovený obyvatel Humpolce a odpůrce přesunu autobusového nádraží, který si nepřál zveřejnit své jméno. „Nelíbí se mi plánované změny ohledně autobusového nádraží a svůj nesouhlas jsem i několikrát projevil. Jenže se zdá, že zastupitelé jsou opačného názoru. Také si ale myslím, že napadení územního plánu by městu nepřineslo nic dobrého, v něm přece nejde jen o nádraží," přemítal muž.