Reparát si včera odbylo také deset žáků ZŠ v Kamenici nad Lipou. Opravnou zkoušku z chemie tam úspěšně podstoupil i deváťák Honza.

„Musel jsem celé prázdniny dřít, abych byl na zkoušku pořádně připravený. Ale vyplatilo se to. Už se radši budu víc učit ve školním roce, než abych si kazil prázdniny, “ oddychl si při odchodu ze zkoušky Honza.

Z pětky se nakonec vyklubala trojka

Kdyby reparát z chemie neudělal, nemohl by v pondělí nastoupit na vysněnou střední školu do Tábora.

Honzu pochválil i jeho učitel chemie Milan Kopačka. „Za prázdniny udělal ohromný pokrok. Zkouškovou komisi překvapil výborným výsledkem. Na závěrečné vysvědčení jsme mu proto mohli dát trojku,“ přikývl Kopačka. Podle něj reparáty slouží dětem hlavně jako varování.

„Pro žáky je to většinou výstražný signál, že se mají začít učit a plnit ve škole určité povinnosti,“ vysvětlil Kopačka. Srpnový okamžik pravdy po celém Pelhřimově prožilo bezmála devadesát dětí, 36 žáků základního stupně a dalších 53 středoškoláků.

Drtivá většina z nich si dala záležet na tom, aby předstoupili před komisi včas. Pokud by se tam totiž bez patřičného odůvodnění nedostavili, znamenalo by to jediné – automatické propadnutí.

To se týkalo jednoho reparátníka devátého ročníku pelhřimovské ZŠ Osvobození. „Nepřišel, v naší škole tím pádem končí. Tento žák ale už má domluvené studium učiliště,“ upřesnila ředitelka školy Vladimíra Madronová.

Kámenem úrazu jsou počty a čeština

Z průzkumu Deníku vyplynulo, že žactvo a studenstvo bojuje především s českým jazykem s matematikou. Kvůli ní strávil léto nad příklady dokonce i jeden žáček prvního stupně humpolecké ZŠ Hálkova.

Několik opravných zkoušek se ale týkalo i dějepisu či cizích jazyků. V pelhřimovské obchodní akademii se pro změnu zkoušelo z účetnictví. „Všichni studenti byli úspěšní,“ vyřkla zástupkyně ředitele školy Hana Šimonová větu, kterou toužebně očekává každý reparátník.