„Někteří zaměstnanci odešli v pondělí. Jistotu teď nemá nikdo. Ať už jde o odborníky nebo lidi, kteří pracují ve výrobě. Všichni mají strach, že přijdou o místo,“ uvedla Dana Nováková z Humpolce.

Propouštění v humpolecké společnosti potvrdil i jeden z vedoucích zaměstnanců. „V podniku je nyní napjatá situace. Více se ale nebudu vyjadřovat,“ řekl Deníku.

Stroje stojí, omezuje se výroba

Podobné obavy zažívají i zaměstnanci kamenických společností. „Omezuje se výroba a některé stroje vůbec nejedou. Z propouštění máme strach, nikdo nám ještě neřekl, kolik lidí by mělo odejít,“ poznamenal jeden ze zaměstnanců Edscha Bohemia, který si kvůli obavě o zaměstnání nepřál uvést jméno.

Krize, která ve velké míře poznamenala hlavně automobilový průmysl, se dotkla právě společností zabývajících se výrobou autodílů.
Kvůli tomu, že Škoda Auto omezila výrobu, se některé stroje zastavily i v Edsche. Ta produkuje díly hlavně právě pro mladoboleslavskou automobilku.

„Škoda Auto patří mezi naše přední partnery. A její problémy se samozřejmě dotknou i nás. Tento měsíc vyrábíme na osmdesát procent,“ sdělil ředitel společnosti Jan Nemcik.

Vzápětí ale dodal, že případné propouštění závisí na budoucím vývoji na trhu. „Prozatím propouštět neplánujeme. Čekáme na dlouhodobější výhled. Ten bude hotový do konce měsíce. Pak budeme vědět více,“ podotkl Nemcik.

Huperz o výpovědích mlčí

Část nevyužitých strojů stojí i v další z kamenických firem, Huperz, které se zabývají automobilovým průmyslem. „Kvůli finanční krizi nepracujeme na plný provoz,“ přikývl jednatel kamenického Huperzu Miroslav Kníže. K otázce případného propouštění zaměstnanců se ale odmítl vyjádřit.

Na další možné uchazeče o zaměstnání se připravuje i pelhřimovský úřad práce. „Situaci samozřejmě sledujeme. Společnosti nám ale oficiálně ještě nic nenahlásily,“ sdělila jeho zaměstnankyně Eliška Hošková.

Další informace se dočtete v článku… Kamenice i Humpolec se modlí, aby tamní podniky krizi přečkaly