VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Autobusové nádraží opět rozvířilo humpolecké vody

Humpolec – Otázka přesunu humpoleckého autobusového nádraží do areálu jeho majitele, firmy ICOM Transport, Humpoleckým stále nedá spát.

18.6.2015 2
SDÍLEJ:

Město HumpolecFoto: Deník/ Libor Plíhal

Odpůrci tohoto kroku nepolevují. Naopak. V úterý odpoledne uspořádali besedu s architekty, aby veřejnost seznámili se svým pohledem na věc.

Kromě toho sepsali druhou petici, pod niž se mohou podepsat ti, kteří nesouhlasí 
s prodejem parkoviště u současného nádraží. To je v majetku města a developer, jemuž ICOM chce nádraží prodat pro stavbu obchodního domu, jej plánuje využít pro svůj záměr. O osudu parkoviště by zastupitelé města měli rozhodnout příští středu na svém zasedání.

Úterní besedu, kde promluvili tři architekti a urbanisté, uspořádal Spolek pro Humpolecko, za jehož vznikem stojí humpolečtí podnikatelé Jan Ságl, Petr Machek, Miloš Lesina, Petr a Martin Hendrychovi a Václav Duben. „Besedy s odborníky plánujeme pořádat vždy, když to budeme považovat za nutné, a v případě autobusového nádraží to nutné je. Chceme, aby lidé slyšeli také jiné názory," zmínil předseda Spolku pro Humpolecko Jan Ságl.

Téma přilákalo do humpoleckého kina kolem stovky návštěvníku. Místní architekt Luděk Rýzner zdůraznil, že o nádraží nelze mluvit jen jako o přesunu z bodu A do bodu B. „V tomto případě musíme uvažovat o dopravě jako celku, do níž patří i osobní vozidla, cyklisté, chodci 
a tak dále," prohlásil Rýzner.

Podle něho by dálkové autobusy měly zajíždět jen na nádraží, a ne aby projížděly městem. „U pošty, kde je dopravní situace nejdramatičtější, projede denně 30 až 35 jen dálkových autobusů, což pro město znamená hluk, zatížené křižovatky a znehodnocení povrchů silnic," argumentoval Rýzner a dodal, že osobně nechce ve městě další „kravíny", čímž měl na mysli obchodní domy bez architektonické invence.

Do diskuse se přihlásil i řidič autobusu, který vylíčil, jak obtížné je proplést se k zastávkám ve městě. „Dostat se s autobusem k bývalým mléčným lahůdkám je fuška. 
A pokud mám jet od pošty ke Stromovce kolem Billy, tak nabírám značné zpoždění. Autobusy ve městě projíždějí hrozně těžko," uvedl řidič.

Architekt Dan Merta radnici vyčetl, že v důležitých záležitostech podle něj nekomunikuje s odborníky a s občany. „Podobná sezení by se měla konat pokaždé a opakovaně, když jde o věc, která má město změnit," mínil Merta.

Architekt Petr Štěpánek z Prahy promluvil jednoduše řečeno o tom, co dělá město městem. „Nádraží bývají středobodem města, jsou to rušná místa a patří k prvkům městského způsobu života. Jsem toho názoru, že desetitisícové město musí mít vlastní nádraží," řekl architekt.
Besedu si vyslechl i starosta Humpolce Jiří Kučera (ODS), který přiznal, že z ní nemá moc dobrý pocit. „Celková atmosféra vyzněla tak, že v Humpolci je všechno špatně. Také tam padla řada nepřesných informací," poznamenal Kučera s tím, že proti přemístění nádraží brojí pořád ti samí lidé. „Otázkou je, co si myslí ostatní. Přemýšleli jsme o anketě, ale je hrozně těžké vymyslet správnou otázku a bez dostatku informací se dá i těžko odpovídat," zamyslel se starosta.

Na závěr podotkl, že město jedná o tom, aby nový obchodní dům byl po architektonické stránce reprezentativní.

Autor: Aneta Slavíková

18.6.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
AKTUALIZOVÁNO

Bouřka zaměstnala hasiče hlavně na Pelhřimovsku

Zřícenina hradu Orlík nad Humpolcem s rozhlednou.

Orlík nad Humpolcem se o víkendu vrátí do pravěku

V Jihlavě hoří hala společnosti na zpracování dřeva

Jihlava – Hned jedenáct jednotek hasičů zasahuje od brzkého rána u požáru ve společnosti zabývající se zpracováním dřeva v ulici Na Hranici v Jihlavě. Vyhlášen tam byl třetí stupeň požárního poplachu.

Slaměné ovečky a včelí medvídky obdivují návštěvníci Horní Vsi

Horní Ves - Horní ves na Pelhřimovsku zdobí včelí medvídci a tři ovečky z balíků slámy. S takovou výzdobou, kterou v obci každoročně obměňují, přišla tamní zemědělská společnost Klas Horní ves.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Pojišťovací agentku poslal soud do vězení

Vysočina – Pojišťovací agentku Marii Vašíčkovou ze Ždírce nad Doubravou na Havlíčkobrodsku poslal ve středu 16. srpna Krajský soud v Hradci Králové na šest let do vězení. Osmačtyřicetiletá žena podle soudu připravila v letech 2009 až 2016 své klienty ve dvaasedmdesáti případech o více než pětatřicet milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení