Návrh půjčky byl schválen, pouze zastupitel Vnislav Jelínek podotkl, že ředitel „trojky“ s žádostí o pomoc měl přijít dříve – město totiž s pomocí v rozpočtu nepočítalo. „Rada města by měla mít přehled o všech projektech, protože o problému nevěděl nikdo,“ uvedl Jelínek.
Ředitel školy Luděk Charouzek ale jakékoli pochybení důrazně odmítl. Zdůraznil, že kraj jako poskytovatel dotace kvůli personálním změnám a nedostatku pracovníků nestihl zpracovat potřebné dokumenty, podle nichž se žadateli proplácejí peníze. Zároveň ale nechce svalovat vinu na kraj, který prý nemá kapacitu na náročnou administraci. A dodal, že město muselo být o grantu informováno, protože škola se do něj přihlásila na základě jeho doporučení.
„Bohužel tak je to nastavené. Vše jsme splnili a v grantu jsme byli nejlépe hodnocenou školou v kraji. Za pět let jsme dokázali ve třech grantech získat dotace za 7,5 milionů. V kraji není jiná taková škola,“ dodal Charouzek.
Interaktivní tabule
Kraj se ale hájí. „Důvodem zdlouhavé administrace je hlavně velké množství chyb v předložených zprávách a podkladech k nim ze strany ZŠ a opakovaným vyzýváním k opravám ze strany poskytovatele, a to hlavně s cílem minimalizovat částky neuznatelných, a tedy neproplacených nákladů,“ uvedla mluvčí kraje Jitka Svatošová.
Žadatelé ale tvrdí: Těžko jde dokumenty psát bez chyb a zpětné zpracování dokumentá trvá až několik měsíců. Podle místostarosty Tomáše Dufka navíc za přehnanou byrokracii může ministr školství.
Městský úřad každopádně slíbil zpracovat přehled programů, které pelhřimovské školy čerpají. Město není v půjčování peněz školám samo – stejný problém nedávno řešili i v Nové Cerekvi.
Za grant ve výši 3,97 milionu korun si ZŠ Na Pražské pořídila další interaktivní tabule a k nim i nákladný software, na jehož tvorbě se podílejí sami učitelé. „Mnoho interaktivních výukových modulů vytvořených učiteli na ZŠ Na Pražské je využíváno dalšími školami,“ dodal Luděk Charouzek. Škola dotace využívá i na tematické kurzy pro děti.
Jan Mazanec