Obyvatelům přilehlých panelových domů však nezbývá nic jiného, než strastiplnou cestu plnou výmolů absolvovat a doufat, že se jim při ní nic nestane. „Stav chodníku je alarmující. Už při jeho výstavbě byla špatně zvolená dlažba, což je asi největší problém, proč je tak rozbitý,“ poukazuje na poničený povrch Vladimír Starý z pelhřimovských technických služeb.

Auta mezi chodci

Chodci kličkují i mezi auty, která by na cestu pro pěší neměla vůbec vjet. „V ulici se opravují dva paneláky, a tak tam menší nákladní auta vozí lešení a materiál. Nejde ale jen o ně. I v době, kdy se nic nedělá, tam jezdí mnoho aut, například stěhováci či dokonce lidé s nákupem, aby nemuseli udělat těch několik málo kroků navíc po schodech. To se pak nemůžeme divit, jak to tam vypadá,“ říká důrazně Starý.

Obyvatelé lokality apelují na vedení města, aby co nejdříve zajistilo opravu chodníku a například osadilo značkami se zákazem vjezdu. „Je to neskutečné, jak se všechny ty díry den ode dne zvětšují. Když jde člověk večer po chodníku až nahoru, tak musí dávat setsakramentský pozor, aby nějakou tu díru nevymetl,” rozčiluje se jedna z obyvatelek čtyřpatrového panelového domu, která si ale nepřála sdělit své jméno.

Správci: Až se domy opraví, začneme

„Oprava chodníku je velmi nákladná a podle posledních propočtů by vyšla na téměř devět set tisíc korun, a to není zrovna málo,” informoval Starý s tím, že se s opravou počítá, ale až po opravě všech panelových domů v ulici. „Kdy budou opravy hotové, však bohužel nevíme. Až bude v domech vše dokončeno, tak začneme s opravou chodníku,” podotkl Starý.

Pracovníci technických služeb momentálně opravují největší výtluky tak, aby se na chodníku nikdo nezranil a  aby zde v zimě bylo možné odhrnovat sníh. Po rekonstrukci má město v plánu chodník osadit z obou stran sloupky, aby se tam nedostala žádná auta.

Sloupky bude možné položit jen v těch nejnutnějších případech, například při zásahu hasičů nebo záchranky. Na zimu by se pak vyndaly, aby zaměstnanci technických služeb neměli problém při velkých mrazech s úklidem sněhové nadílky. „Přemýšleli jsme i o těch elektronicky zasouvacích, ale ty jsou nesmírně drahé,” dodává Starý s tím, že o značkách se zákazem stání město také uvažovalo.

„Ty však ztrácejí na svém významu, protože je řidiči stejně nerespektují, a tak jsme tuhle variantu zamítli,” uzavírá. Na podobně rozbitý chodník v Pelhřimově nenarazíte. V královském městě se tak jedná o nehezkou raritu, která by mohla být klidně černým písmem zapsaná do Guinessovy knihy rekordů.

Martin Tkadlec