Největší zájem je na svátek svatého Valentýna jako každý rok o květiny a sladkosti. Prodavači nápor zákazníků přirovnávají k Mezinárodnímu dni žen nebo Svátku matek.

U zákazníků, jejichž kroky míří do květinářství, jednoznačně vedou barevné růže a gerbery. Hitem posledních let se stávají takzvané nízkonákladové květiny, tedy třeba deset tulipánů, jejichž cena se pohybuje okolo stokoruny. Lidé totiž koukají na kvalitu a hlavně cenu.

„Zákazníci také čím dál více nakupují hrnkové květiny. Vedou petrklíče a hyacinty, které si nechávají přizdobit třeba srdíčky,“ nechala se slyšet prodavačka z pelhřimovského květinářství Plantica Lenka Hralová.

Hitem je čokoláda

Rudý symbol lásky lze najít téměř na každém zboží. Od různých plyšáků, přes kosmetiku až po spodní prádlo. Nejvíc ale nakupující stejně láká čokoláda, ať mléčná, hořká či bílá.

„Máme vážené bonbónky, srdíčka s nugátem či srdíčka balená v červeném alobalu. Přímo na Valentýna budeme vařit horkou čokoládu s chilli, která je takovým afrodiziakem. Nechybí ani plechové dózičky a čokoládové balíčky,“ vyjmenovala valentýnskou nabídku spolumajitelka pelhřimovské Čokoládovny Tamara Viktorínová.

Podle ní si někteří zákazníci sami vyberou konkrétní bonbónky, které pak ozdobí třeba červenými srdíčky. Majitelka pelhřimovského obchodu Káva–Čaj Jaroslava Zaňáková k tomu říká: „U nás na Valentýna nakupují spíše ženy. V kurzu jsou bonboniérky, kusová srdíčka nebo i různé čokoládové figurky jako třeba žába se srdíčky,“ dodala Zaňáková.

V kurzu je také stále spodní prádlo. Ženy a muži ho nakupují zhruba půl napůl. „Ženy pro muže nejčastěji žádají červené trenýrky. Naopak muži přemýšlejí o praktičnosti spodního prádla. Než aby partnerce koupili tanga, tak raději zvolí klasické kalhotky,“ přiblížila spolumajitelka prodejny spodního prádla ve Školní ulici v Pelhřimově Monika Rokosová.