Humpolecký motoristický nadšenec si koupil kultovní vozítko, jemuž se častěji říká hadraplán, netopýr či prchající stan, před dvaceti roky. „Když se tehdy otevřely hranice, říkal jsem si, že pokud my, Češi, můžeme Evropu něčím překvapit, je to jedině velorex,“ usmívá se pětačtyřicetiletý David, který s tříkolkou procestoval Evropu, vzdálené Španělsko či Portugalsko nevyjímaje.

Pod plátýnkem burácí černý vrabec

Jeho dnešní „stroj“ toho ale má s původním provedením společného pramálo. Celkem čtyři přestavby přečkal beze změny vlastně jen vzhled jako takový.

„Původní motor byl slaboučký, dal jsem tam místo něho sedmsetpadesátku z hondy. Jenže ta se přehřívala, tak tam mám teď Blackbirda,“ vysvětluje David, jak se pod „kapotu“ dostala nadupaná jedenáctistovka, s níž by mohl velorex uhánět rychlostí až 270 kilometrů v hodině.

Stabilitě vozítka prospělo také zadní kolo původem z formule. „S ním je to úplné letadlo. Nejzábavnější je, když se na mě začne vytahovat nějaký automobilista. Pak se okolo něho zničehonic přeženu a on jen nevěřícně kouká,“ dodává majitel humpolecké tiskárny, jejíž novou halu před šesti lety mimochodem neotevíral nikdo jiný než Mojmír Stránský, jeden ze strůjců velorexu.

Tříkolky si zazávodí

Tiskárnu navíc zítra po ránu obklíčí desítky těchto vozítek. Na tamním čerstvě zprovozněném Štočkově dvoře, který přes léto slouží jako koncertní místo, letní kino i posezení zároveň, odstartuje tajný závod účastníků srazu Velorex Lipnice.

„Vypadá to na nějakých devadesát vozidel. Posádky nocují na hradě, k nám se přijedou nasnídat a okolo deváté hodiny ranní vyrazí na cestu podle mapy,“ doplňuje Milan David, jehož mašina tentokrát zůstane v garáži.

„Nebyl bych pro ostatní účastníky rovnocenným partnerem. To, co oni ujedou za hodinu, zvládnu já za dvacet minut.“ Vyšlechtěná tříkolka ale jinak nezahálí. Za víkend přibyde na tachometru klidně i 500 kilometrů.

„A až doléčím poraněnou ruku, určitě ji vystrčím zase někam dále,“ plánuje Milan David výlet do malebných rakouských Alp, možná i ještě někam dále.