Jeden chodec při dopravní nehodě zemřel, šest jich utrpělo těžké zranění a 37 chodců bylo zraněno lehce. Z výše uvedeného počtu dopravních nehod se jich 12 stalo přímo na přechodu pro chodce a sedm v nočních hodinách, tedy za snížené viditelnosti.

V loňském roce za stejné období šetřili policisté na Vysočině padesát dopravních nehod s účastí chodců. Dva chodci při těchto nehodách zemřeli, sedmnáct jich utrpělo těžké zranění a třicet pět se jich zranilo lehce.

Chodci jsou jedni z nejohroženějších účastníků silničního provozu. Řidiči motorových vozidel je mohou na komunikaci lehce přehlédnout a takové střety mívají většinou vážné následky.

Důležité je oblečení

Chodec by se proto měl snažit, aby ho v silničním provozu bylo lépe vidět, oblečený v tmavém oděvu není za ranního šera nebo při stmívání v silničním provozu vidět.

Pokud je člověk oblečený do tmavého oblečení, pak ho řidič přijíždějícího vozidla uvidí na vzdálenost 18 metrů. V bílém oblečení je viditelný již na vzdálenost 55 metrů. Pokud si chodec na sebe obleče oděv s reflexními prvky, pak jej řidič uvidí před svým vozidlem již na vzdálenost 200 metrů. Zde již má řidič dostatek času na chodce reagovat.

Chodci musí také dodržovat pravidla silničního provozu. Chodec musí k chůzi užívat chodníku nebo stezky pro chodce. Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu nebo v nebezpečných úsecích smějí jít pouze za sebou.