„Nový most bude spojovat Nerudovu a Resslovu ulici. Bude jednosměrný a počítá se i s chodníkem,“ vyjádřil se ředitel společnosti Amylon Vladimír Zeman. „Letos se už ale most stavět nezačne. Kdyby se se stavbou začalo příští rok, tak následné roky bude možné začít řešit parcely,“ dodal starosta Polné Jindřich Skočdopole. O přesném termínu zahájení stavby mostu budou polenští zastupitelé jednat na svém podzimním zasedání.

Mostem se tak v Polné vyřeší velký problém s dopravou nejen na pozemky, které vlastní firma Amylon, ale také do Nerudovy ulice. Nevede tam silnice, po níž by mohla bezpečně jezdit velká stavební auta.

„Vedení Polné totiž zakázalo průjezd historickou bránou v levém dolním okraji Sezimova náměstí, kudy dříve vedla trasa k Amylonu,“ odůvodnil Zeman. V současné době přes říčku Šlapanka vede pouze malý můstek pro pěší.

Renesanční Telčí projel retro závod vozidel. Mezi zajímavosti patřil například poštovní vůz nebo nejstarší auto, kterým byl francouzský vůz značky Panhard & Levassor. Ten přijel ukázat majitel Jaroslav Pokorný z Dačic.
Historický elektromobil bude bojovat o prvenství

Kde přesně bude most stát a jak bude vypadat, má na starosti firma Amylon. „Aktuálně hledáme projektanty, kteří by vypracovali speciální projektovou dokumentaci na vybudování mostu. Ten totiž musí odpovídat požadavkům Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zatím ale nikdo z oslovených projektantů neprojevil zájem. Prý mají hodně práce, proto stále hledáme dál. Vše totiž závisí nejprve na vybudování mostu, až potom budeme řešit samotné parcely,“ objasnil Zeman.

Na výstavbě mostu se bude finančně podílet jak firma Amylon, tak i město Polná. Spolufinancování mostu už v červnu odsouhlasili polenští zastupitelé na svém zasedání. Pro bylo všech jednadvacet přítomných zastupitelů.

Zasíťování parcel, vybudování vodovodů a kanálu, prodej parcel bude pouze v režii Amylonu. „V budoucnu však vybudované komunikace, osvětlení ulic a další převede Amylon městu tak, jak je mezi developery zvykem,“ zdůraznil starosta Skočdopole.

Tato podmínka bude stát v jednom z bodů budoucí smlouvy mezi Amylonem a městem Polná. „Developeři, kterými je v Polné i Amylon, totiž nemají zájem se starat o to, zda je mezi novými domy udržovaná silnice či svítí pouliční světla. Vodohospodářský majetek bude svazku,“ dodal starosta.

Ilustrační snímek
Po dálnici kličkoval opilý řidič, pak utíkal policistům

V první etapě Amylon vybuduje na svých pozemcích parcely pro dvacet rodinných domů. První domy budou stát na kopci nad ulicí Boženy Němcové nedaleko městského stadionu. „Jedná se o klidnou lokalitu,“ dodal Skočdopole.

Do budoucna se ale počítá i s dalšími domy. V areálu firmy Amylon totiž stojí ještě škrobárenská budova. „Po jejím zbourání, které je také v plánu, budou další volné parcely,“ řekl Zeman.

Na rozlehlých pozemcích firmy Amylon stálo několik budov, které už jsou zbourané. Výroba pšeničného škrobu tam byla ukončena minulý rok. Škrobárna v Polné fungovala od roku 1994.

„Ekonomicky se ale už v Polné výroba nevyplatila. Výrobní sortiment naší potravinářské společnosti zahrnuje už jen dvě oblasti, a to v Havlíčkově Brodě a v Ronově nad Sázavou,“ řekl Zeman.

Původně vedení společnosti Amylon chtělo své pozemky prodávat samo. Hovořilo se dokonce i vybudování supermarketu. „Polná je ale pro sítě obchodních řetězců svým počtem obyvatelů malé město. O zřízení supermarketu tak nikdo neměl zájem,“ potvrdil Zeman.

ZOO Jihlava i letos po celé léto pořádá příměstské tábory, ve kterých se děti seznámí se s životem zvířat v jihlavské zoo, dozví se řadu zajímavostí o rozmanitosti živočišné říše i její ochraně.
Zoo je teď plná školáků. Užívají si krmení tuleňů i medvědů


Až letos na jaře se vedení Amylonu dohodlo s vedením města Polná na zahájení spolupráce. „Amylon si chtěl své pozemky dlouho prodávat sám. To je důvodem, proč vše trvá tak dlouho,“ dodal Skočdopole.