VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Regionální značku už vlastní čtyřiatřicet výrobků, vede med

Pelhřimovsko - Certifikační komise rozdala už čtyřiatřicet značek pro regionální produkty z Vysočiny. Na Pelhřimovsku vede med a výrobky z něj.

28.7.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

V minulém roce certifikát obdržel Josef Rychecký z Křelovic, který kromě různých druhů medu vyrábí i svíčky z včelího vosku. Na med z Kamenice nad Lipou a Kamenickou medovinu si zase všichni mohou zajet k včelaři Filipu Liškovi.

Značkou regionální produkt Vysočiny se mohou pochlubit i manželé Václav a Blanka Mudrovi z Rynárce. Jejich výrobky kožené galanterie nesou ochrannou známku od února letošního roku.

„Podle mého názoru je to přínosná věc. Zákazník má jistotu toho, co kupuje,“ podotkl Václav Mudra.

Jak ale dodal, v porovnání s ostatními regiony je Vysočina na velmi slabé úrovni, co se týče propagace své značky.

Certifikát by mohly dostávat i služby

„Čekali jsme od toho víc. Hodně cestujeme například na Šumavu, kde je to úplně o něčem jiném. Lidé o těchto výrobcích vědí. Vzorky jsou k dispozici i na každém informačním centru a jsou hodně propagované. My naopak musíme většinu nabídky obstarávat úplně sami,“ doplnil Mudra.

S označením regionální produkt Vysočiny se lidé v naší oblasti mohou setkat od listopadu 2007. Projekt se tak ještě nedostal do povědomí široké veřejnosti.

To by se ale podle radního kraje Vysočina pro oblast regionálního rozvoje Martina Hyského mohlo brzy změnit. „Dalším krokem by mohla být certifikace regionálních služeb. Dovedu si představit, že stejně jako na Šumavě by v budoucnu mohla i u nás vzniknout, po vzájemné diskuzi, pravidla pro regionální značení služeb. Otázkou zůstává, zda by byl mezi podnikateli o tuto značku zájem a zda již uzrál čas,“ uvedl Hyský.

Rodina regionálních produktů se naposledy rozrostla v polovině června, kdy se zařadilo dalších šest výrobků. Žádný z nich ale nebyl z okresu Pelhřimov.

Co to znamená regionální produkt
V kraji Vysočina se od října roku 2007 označují místní výrobky speciálním logem VYSOČINA – regionální produkt®.
Značka znamená to, že výrobky prošly přísným procesem certifikace, který zákazníkovi garantuje jejich skutečný původ na Vysočině.
U každého výrobku hodnotí splnění všech kritériíí nezávislá Certifikační komise.
Cílem je zviditelnit region Vysočiny a pomoci zdejším výrobcům.
Značka usnadní orientaci zákazníkům. Turistům, kteří si chtějí odvézt skutečně pravý suvenýr z Vysočiny, i obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit místní výrobce.
Zdroj: domaci.vyrobky. cz

Autor: Petra Nováková

28.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Hanáci vyhráli také odvetu v Jihlavě

Ilustrační foto

Požár zastavil výrobu v Kronospanu. Firma tvrdí, že šlo o zkrat

Děti si ve žďárském parku hrají v balících slámy

Žďár nad Sázavou - Na šest desítek balíků ze slámy tvoří bludiště na okraji žďárského parku Farská humna. Dočasnou venkovní hernu pro děti tam vybudoval žďárský výtvarník Michal Olšiak.

Tajemstvím úspěchu nováčka jsou skvělá parta a bojovnost

Košetice – Sedm bodů, třetí příčka. Nováček krajského přeboru je bezesporu oživením soutěže.

Dorost remizoval se Svratkou

Pelhřimov – Divizní starší dorost se smírně rozešel se Svratkou Brno, tradičně těžkým soupeřem s vynikající kondicí a důraznou taktikou v dramatické hře. Fotbalistům Brna zbývalo v závěru hry více sil a dosáhli na remízový bod.

V generálce brali brambory

Humpolec – Čtvrtou příčku obsadili na turnaji v Opatovicích nad Labem druholigoví házenkáři humpolecké Jiskry. Týden před startem mistrovských bojů to není rozhodně špatný počin, klání se totiž zúčastnily dva prvoligové a čtyři druholigové celky. Z vítězství se radovaly domácí Opatovice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení