Kromě drobných nehod se poblíž odehrála i tragická nehoda, kdy řidič při jízdě z kopce od centra vjel do auta v protisměru.

Rychlý provoz

Na první pohled se celý úsek zdá celkem bezpečný, ale setkává se tu několik rizik. Řidiči na této frekventované spojnici Humpolec-Světlá nad Sázavou jedou dost rychle – jednak ti směrem na Čejov, kteří sjíždějí z kopce a vidí, že už končí zástavba, a jednak i ti, co jedou směrem do města, a chtějí v rychlosti a bez podřazování vyjet kopec s levotočivou zatáčkou. Ti druzí si navíc v úseku od Světlé po Kejžlice zvykli jet po nové široké silnici.

Při vjezdu do Humpolce je ale vozovka úzká a chodník je jen z jedné strany. Dále se hůř vyjíždí z příčných ulic v kopci, a to zvlášť v zimě. V lokalitě se navíc pohybují lidé, zvířata i stroje z nedalekého školního statku. Jak říká jeho ředitel Jan Mácha, při závodech je vše značeno, přechod koní přes silnici řídí policie a místní tu jedou opatrně, ale horší je to v běžné dny.

„Provoz je hustý a rychlý. Určitě by se něco mělo udělat třeba pro chodce, kteří po silnici jdou na nedalekou autobusovou zastávku směrem na Čejov," říká Mácha, který je zároveň humpoleckým radním a chce věc řešit na městě. Rozšíření silnice v této části je ale zatím v nedohlednu a chodník by tam museli povolit soukromí majitelé tamních pozemků podél silnice.

Ředitel statku také navrhuje přechod pro chodce v místě, kde silnici přecházejí ti, kdo míří z chodníku na statek na druhé straně. „Kdyby přechod doplnil nějaký retardér, mohlo by to dopravu dost zklidnit," dodává Mácha. Zároveň chválí lepší rozhled při výjezdu od závodiště poté, co tam je zrcadlo a co jeden z obyvatelů vykácel dřeviny bránící ve výhledu.

Myšlenku chodníku považuje za reálnou i zástupce vedoucího pelhřimovského dopravního inspektorátu Jiří Matějka. Jak ale dodává, přechod by musel splňovat všechny nové normy: osvětlení, chodník po obou stranách, bezbariérový přístup a dobré rozhledové poměry.

Situaci podle něj naopak neřešení snížení rychlosti pod 50 km/h. „Nevyřešila by ji ani úprava vodorovného značení plnou čárou. Byla tu závažná dopravní nehoda, při níž zemřeli řidič a spolujezdec v osobním automobilu. Také jsme zaznamenali stížnosti od občanů na špatnou dopravní situaci, a proto dlouhodobě věnujeme ulici Čejovská zvýšenou pozornost," dodává Jiří Matějka.

Výběr z nehod
28. června 2010 – Řidič nákladního Multicaru jel z centra na Čejov a odbočoval vlevo, když ho předjížděl nákladní Volkswagen. Bez zranění.
27. srpna 2011 – Řidič BMW  jel z centra na Čejov a v pravotočivé zatáčce přejel do protisměru, kde se střetl s nákladním Renaultem. Došlo k úmrtí řidiče BMW i spolujezdce, řidič Renaultu (který jel také rychle) byl těžce zraněn.
19. ledna 2012 – Řidič Pickupu v ulici v levotočivé zatáčce dostal smyk a v protisměru se střetl s nákladním Renaultem. Lehké zranění spolujezdce.
28. – 29. dubna 2012 – Dosud nezjištěný řidič narazil do opěrné zdi domu čp. 554. Ujel, aniž nehodu oznámil policii.
11. května 2012 – Nezjištěný řidič jel od Čejova a v ulici předjížděl Škodu Fabii a poškodil ji. Z místa nehody ujel.